A1 - Krótkoterminowe mobilności osób uczących się
Liczba uczestników 54
Czas trwania na uczestnika 21 dni
Projekt podzieliliśmy koncepcyjnie na 4 główne fazy.
FAZA PRZYGOTOWAWCZA:
podjęcie decyzji o przystąpieniu do programu, zestawienie wyników diagnozy i oceny potrzeb edukacyjnych uczniów z celami programu Erasmus+, opracowanie Europejskiego Planu Rozwoju Szkoły . Powołanie Zespołu Zarządzającego, wybór partnera projektu (EuroMind), konsultacje z EuroMind dot. potencjalnych miejsc odbywania praktyk przez uczniów w oparciu o zdiagnozowane obszary kształcenia wymagające wsparcia w ramach projektu, negocjacje na temat treści merytorycznych i szkoleniowych praktyk. Podpisanie umów partnerskich, zatwierdzenie programów merytorycznych, językowych oraz programu kulturowego. Organizacja i przeprowadzenie akcji promocyjno – informacyjnej o projekcie,
FAZA REALIZACJI PROJEKTU (BEZPOŚREDNIO PRZED MOBILNOŚCIĄ):
Przeprowadzenie procedury rekrutacyjnej, wybór uczestników - listy, podpisanie umów oraz pierwsze spotkania ewaluacyjne, przygotowanie uczestników do praktyk zagranicznych przez instytucję wysyłającą – przygotowanie materiałów na temat Hiszpanii, gdzie będą odbywały się praktyki, realizacja przygotowania kulturowego i pedagogicznego oraz przeprowadzenie przygotowania językowego.
FAZA MOBILNOŚCI - REALIZACJA PROJEKTU:
Realizacja wspólnie z partnerem - EuroMind - programu projektu dla wszystkich grup projektowych w ustalonych terminach i miejscach stażu:
- mobilność 1 – Sevilla 12.04-30.04.2021
- mobilność 2 – Ubeda 06.09-24.09.2021
- mobilność 3 – Malaga 14.02-04.03.2022
Odbycie 3-tygodniowych praktyk w zakładach pracy przez uczestników projektu. Monitorowanie przebiegu praktyk i postępu uczestników przez instytucję przyjmującą, realizacja programu kulturowego i językowego przez partnera projektu, realizacja procesu oceny i uznania efektów kształcenia ECVET – przygotowanie dokumentacji Europass, ocena i walidacja efektów kształcenia ;
-wystawienie certyfikatów końcowych, otrzymanie przez uczestników praktyk certyfikatów i opinii o ich postępie od zagranicznych pracodawców, promowanie polskiej kultury przez uczestników projektu, przygotowanie materiałów upowszechniających.
DZIAŁANIA PODSUMOWUJĄCE:
Ewaluacja i upowszechnianie rezultatów projektów w oparciu o plan upowszechniania, rozmowy podsumowujące z grupą praktykantów, zebranie i analiza ankiet ewaluacyjnych, egzamin z języka zawodowego i porównanie uzyskanych wyników z wynikami testu napisanego przez podjęciem praktyk i konsultacji online (ewaluacja końcowa), testy OLS po mobilności, wydanie dokumentu Europass Mobility, Sporządzenie raportów końcowych (monitorującego, raportu z ewaluacji), ewaluacja Europejskiego Programu Rozwoju Szkoły,
- Promocja i upowszechnianie rezultatów projektu;
-Końcowa ewaluacja działań – wnioski i wstępne założenia dla dalszej współpracy;
- Wewnątrzszkolna analiza realizacji projektu
- wykorzystanie nowych doświadczeń i umiejętności podczas prowadzenia zajęć dydaktycznych i realizacji praktyk szkolnych (transfer dobrych praktyk) oraz dalsza analiza możliwości
kontynuowania i rozwoju współpracy międzynarodowej;
- Opracowanie szczegółowego sprawozdania z projektu dla Organu Prowadzącego, Rady Pedagogicznej;
-Raport końcowy FRSE;